Világfa waldorf iskola
A Waldorf iskolák legfontosabb nevelési elve a gyermek személyiségének mély, és sokoldalú kibontása. A gyermek tudjon a képességeiről, tudja hol és mire használhatja őket. Célunk, hogy diákjaink önmaguk fedezzék fel a világot, és alkossanak róla egészséges képet.
Vagy: görgess lentebb, ismerd meg jobban a Waldorfot!
A waldorf pedagógia
3 fő feladata és célkitűzése
Megteremteni
azokat a feltételeket, amelyek minden gyermek egészséges fejlődéséhez szükségesek.
Képessé tenni
a gyermekeket arra, hogy felismerjék a saját képességeikben rejlő lehetőségeiket.
Elősegíteni
olyan képességeik kibontakozását, melyek a társadalomba való beilleszkedésükhöz szükségesek
A waldorf nevelési elvek
Az érzést, az akaratot és a gondolkodást ösztönözzük.
Művészet és közösség
Művészeti és kézműves tárgyak segítik az alkotó fantázia kibontakozását. Rendszeresen zenélnek, furulyáznak a gyerekek. Más hangszerek tanulására is buzdítjuk őket. Az iskolaközösség létrejöttéhez járulnak hozzá az osztályok előadásai, a kirándulások, túrák, ünnepek.
A nevelés ritmusa
Az ünnepek átélése adja az évi ritmust. A főoktatás epochái szinte havi ritmusúak, és elősegítik a gyermekekben a felejtés és emlékezés egészséges arányának kialakulását. A ritmus a gyermeki léleknek biztonságot nyújt és serkenti a szervezet egyensúlyának fenntartását.
Közös fejlődés
A versenyszellem kialakulásától igyekszünk megóvni közösségeinket. A tanulásban nem a versengés vezeti őket, hanem az érdeklődés. Együtt tanulnak a különböző képességű gyermekek. A cél mindig az, hogy együtt tudjanak haladni, sikereket érjenek el, önbizalmuk erősödjön.
Felelősségtudat
A Waldorf-iskola a ma fiataljait úgy neveli és tanítja, hogy a társadalom más tagjaival együtt szabad közösséget legyenek képesek alkotni, megfelelve a kor kihívásainak. A fiatalokat szabadságra és önálló felelősségtudatra neveli.
A szülők szerepe
A Waldorf iskola otthonos iskola. A pedagógusoknak fontos, hogy az apukák és anyukák jó helyen érezzék a gyermekeiket, így mindent megteszünk, hogy barátságos, szép környezetbe járhassanak a gyermekek.
waldorf 1. osztály
Az első osztály a kör egysége, a mesék világa.
Számolás
Először a római majd az arab számokkal ismerkednek meg, s a húszas számkörben végeznek műveleteket.
Írás-olvasás
Megtanulják a nyomtatott nagybetűket. Vastag méhviaszkrétával írnak sima füzetbe.
Formarajz
Szakórák
Festés, zene, mozgás, kézimunka, angol és német nyelv.
waldorf 2. osztály
A gyermek otthon érezze magát a tanulási közegben.
Számolás
Írás-olvasás
Formarajz
Szakórák
Euritmia, mozgás és testnevelés, festés, zene, kézimunka, angol és német nyelv.
waldorf 3. osztály
Számolás
Nyelvtan
Honismeret és földrajz
Írás-olvasás
Formarajz
Szakórák
Festés, zene, mozgás, kézimunka, angol és német nyelv.
waldorf 4. osztály
a Waldorf pedagógiában Ez a gyermekkor szívE
Számtan
Írás és olvasás, nyelvtan
Szakórák
Festés, zene, mozgás, kézimunka, angol és német nyelv.
Formarajz
Honismeret
waldorf 5. osztály
A gyermekek 11 éves korát a harmónia korának nevezzük.