Világfa waldorf iskola

A Waldorf iskolák legfontosabb nevelési elve a gyermek személyiségének mély, és sokoldalú kibontása. A gyermek tudjon a képességeiről, tudja hol és mire használhatja őket. Célunk, hogy diákjaink önmaguk fedezzék fel a világot, és alkossanak róla egészséges képet.
Vagy: görgess lentebb, ismerd meg jobban a Waldorfot!
A waldorf pedagógia
3 fő feladata és célkitűzése


Megteremteni
azokat a feltételeket, amelyek minden gyermek egészséges fejlődéséhez szükségesek.

Képessé tenni
a gyermekeket arra, hogy felismerjék a saját képességeikben rejlő lehetőségeiket.

Elősegíteni
olyan képességeik kibontakozását, melyek a társadalomba való beilleszkedésükhöz szükségesek
A waldorf nevelési elvek
Az érzést, az akaratot és a gondolkodást ösztönözzük.

Művészet és közösség
Művészeti és kézműves tárgyak segítik az alkotó fantázia kibontakozását. Rendszeresen zenélnek, furulyáznak a gyerekek. Más hangszerek tanulására is buzdítjuk őket. Az iskolaközösség létrejöttéhez járulnak hozzá az osztályok előadásai, a kirándulások, túrák, ünnepek.

A nevelés ritmusa
Az ünnepek átélése adja az évi ritmust. A főoktatás epochái szinte havi ritmusúak, és elősegítik a gyermekekben a felejtés és emlékezés egészséges arányának kialakulását. A ritmus a gyermeki léleknek biztonságot nyújt és serkenti a szervezet egyensúlyának fenntartását.

Közös fejlődés
A versenyszellem kialakulásától igyekszünk megóvni közösségeinket. A tanulásban nem a versengés vezeti őket, hanem az érdeklődés. Együtt tanulnak a különböző képességű gyermekek. A cél mindig az, hogy együtt tudjanak haladni, sikereket érjenek el, önbizalmuk erősödjön.

Felelősségtudat
A Waldorf-iskola a ma fiataljait úgy neveli és tanítja, hogy a társadalom más tagjaival együtt szabad közösséget legyenek képesek alkotni, megfelelve a kor kihívásainak. A fiatalokat szabadságra és önálló felelősségtudatra neveli.

A szülők szerepe
A Waldorf iskola otthonos iskola. A pedagógusoknak fontos, hogy az apukák és anyukák jó helyen érezzék a gyermekeiket, így mindent megteszünk, hogy barátságos, szép környezetbe járhassanak a gyermekek.


waldorf 1. osztály
Az első osztály a kör egysége, a mesék világa.
Számolás
Először a római majd az arab számokkal ismerkednek meg, s a húszas számkörben végeznek műveleteket.
Írás-olvasás
Megtanulják a nyomtatott nagybetűket. Vastag méhviaszkrétával írnak sima füzetbe.
Formarajz
Szakórák
Festés, zene, mozgás, kézimunka, angol és német nyelv.

waldorf 2. osztály
A gyermek otthon érezze magát a tanulási közegben.
Számolás
Írás-olvasás
Formarajz
Szakórák
Euritmia, mozgás és testnevelés, festés, zene, kézimunka, angol és német nyelv.


waldorf 3. osztály
Számolás
Nyelvtan
Honismeret és földrajz
Írás-olvasás
Formarajz
Szakórák
Festés, zene, mozgás, kézimunka, angol és német nyelv.

waldorf 4. osztály
a Waldorf pedagógiában Ez a gyermekkor szívE
Számtan
Írás és olvasás, nyelvtan
Szakórák
Festés, zene, mozgás, kézimunka, angol és német nyelv.
Formarajz
Honismeret

waldorf 5. osztály
A gyermekek 11 éves korát a harmónia korának nevezzük.
Matematika
Szabadkézi geometria
Földrajz
Magyar nyelv és irodalom
Történelem
Szakórák


waldorf 6. osztály
Matematika
Biológia
Földrajz
Magyar nyelv és irodalom
Történelem
Szakórák

waldorf 7. osztály
Matematika
Szabadkézi geometria
Földrajz
Magyar nyelv és irodalom
Fizika
Angol és német


waldorf 8. osztály
Éves munka
Matematika és geometria
Történelem
Fizika
Magyar nyelv és irodalom
Biológia
Kémia
